lördag 7 maj 2011

Mer svängrum

Äntligen dags att få breda ut rötterna ordentligt och skjuta fart. Första omgången av tomatplantorna och chilipepparn på väg ned i sina hinkar. Hhhhmmm hur mycket gödning tog jag förra året? Vilken jord var det jag hade? Jisses ibland känner jag mig som en guldfisk. Lycklig strövar jag runt bland allt och har helt glömt det jag nyss såg och upptäcker nytt igen... eller är trött, varför skrev jag inte ned vad jag gjorde för det funkade ju förra året. I år serveras ialla fall till en omgång plantor, granngårdens säckplantjord utmed kanten knapp halvliter hönsgödsel, runt stammen en rejäl näve benmjöl och dito aska. Basta! Nu väntar vi på blommorna!

Omgång två med plantor ska få "finjord" u-jorden från hasselfors spetsad på samma sätt ska se vem som ger mest....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar