måndag 4 juli 2011

Nykomlingar

Igår var vi i Ken och Carinas trädgård i Mossebo. Alltid lika fint, så inspirerande att gå runt. Självklart köpte jag med mig massa hem också. Fast "bara" tre nya växter. Vit viol, röd grekisk vädd och brudbröd. Brudbröd köpte jag även förra året och den tog sig fantastiskt bra och har blivit så fin att jag vill ha en till. Sedan frågade man ju såklart på många andra växter som hamnade på önskelistan. Carina är så snäll, jag och en äldre dam blev helt begeistrade i en rosa stjärnflocka hon har. Hon hade den inte krukad på försäljningsbordet men gick och hämtade spade och grävde upp små plantor till oss! Den kan nog bli fin ihop med lavendeln och Peace.
Sedan blev det flera fina betongprylar också. Draken som jag tittade på redan förra året plus några till.
Allt är redan planterat och idag har det varit grovstädning i trädgården. För att någon gång få till en känsla av att det är färdigt. Eller ja jag vet att man inte blir det, men alla idéer man har syns ju inte, men det gör alla oavslutade projekt. Skräphögar och tråkiga saker som man till slut inte ser för man blir hemmablind. Idag röjdes det rent på gamla sopskåpet istället för, nät, armeringsjärnsstumpar, halvfulla jordsäckar, krukskärvor och gamla fasadstenar så står det istället några planterade krukor. Det blev fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar