lördag 12 maj 2012

Nyinköp

Det var kallt att gå omkring på Lisebergs trädgårdsmässa. Men jag slapp i alla fall ösregnet som var på onsdag och torsdag. Lördag var uppehåll, men kallt. Jag köpte såklart blommor. Jag köpte vita liljor, knölar att gräva ned. Jag kan inte få för många! Vita allium blev det också. Sedan köpte jag ny fransk dragon, sniglarna gillade tydligen den jag hade sedan klarade den aldrig flytten med någon ordning förra året. Sedan köpte jag en kasse rosa tulpaner som fått bli sällskap åt New Dawn rosorna. Det var Liseberg som sålde ut själva -blommande tulpaner på lök. Två jättefina smala klätterställningar till klematis och min nya hemliga ros utanför växthuset. Sedan köpte jag flera doftpelargoner en Queen of Lemon, en som doftar cederträ, en äppelpelargon samt en liten en som bara luktade gott. Kul att få en halvdag för sig själv men mässan slår ju inte Nordiska trädgårdar får försöka komma dit igen nästa år istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar