lördag 25 augusti 2012

Det verkar bli så himla bra!

I våras grävde jag ju upp alla mina amerikanska blåbärsbuskar. Jag flyttade tre till samma ställe där jag redan hade tre som stod och stampade. Jag anade att den stora eken i bakgrunden snodde all näring och vatten. För de som stod där växte inget vidare och gav inte alls mycket bär. Sagt och gjort en våtbädd. Jag var lite orolig över om flytten skulle ge stryk åt blomningen i år. Men åååhhh så bra det verkar ha blivit! Massor av bär och alla sex buskarna skjuter jättefina skott! Två av buskarna ger inga bär direkt men de är istället frodiga och gröna och har skjutit nya skott så de kanske kommer med bär nästa år. Lärdom - underskatta inte vad stora träd kan tjuva men en gammal presenning kan bli räddningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar