lördag 11 augusti 2012

Före och efter del två

Alldeles för ofta är jag för optimistisk och sätter alldeles för tätt. Ibland sätter jag tätt för jag inte vet var jag ska göra av det... I landet vid äppelträdet Filippa har det blivit ett sammelsurium av impulsköp och testa om jag får upp det. Jag har på alldeles för liten yta satt ett litet skott av en röd vinbärsbuske för att se om den kommer, pionrötter från Espevik för att se om de skulle ta sig och ett impulsinköpt Olvon från Estland. Vem som helst kan ju se att det här blir alldeles för tätt med tanke på att det redan finns Klätterhortensia, Elefantgräs, Rosenvial och två nyplanterade rosor Alpenglühen. På den här bilden är pionbladen ändå bortklippta till vänster bakom den ljust gröna vinbärssticklingen...
Insåg när jag stod inne i huset och tittade ut att om jag får upp Olvonet stort, vilket jag misstänker att det kommer bli och sätter det mellan det här landet och flaggstången kommer gången såsmåningom att döljas och det kan bli ett hemligt hörn bortanför hallongrottan.
Betydligt luftigare efteråt och Olvonet fick flytta innan det vuxit sig för stort!
Men det ser lite taffligt ut med Olvonet i kanten av ängen, hoppas det blir finare nästa år när pionbladen kommer, ska peta ner mycket små vårlökar också tänkte jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar