fredag 23 augusti 2013

Krafttag


Så himla stor! Konkurrerar ut min Skenkamelia fullständig. Vet inte vad den heter fick den för många år sedan och tyckte då den gav bra insynsskydd. Älggräs monumentale typ... Men nu skulle den upp och få ge plats åt stjärnflockan som åkte upp från New Dawn rosorna som legat och väntat i skottkärran en vecka... Plus att jag vill ge Löjtnantshjärtat en chans -försvinner annars under ormhasseln. 

Ny spade fick inhandlas och jag fick slita -klippa bort hälften för att ens komma åt rotklumpen... men sen så... Upp på gräsmattan. Hehe jag vann! Monumentale fick åka två hus bort till grannen -styckas upp i bitar och få bli "häck" i tomtgränsen där. 


Ytterligare en del av rabatten "remade" och jag hoppas på fin blomning nästa år. Ser ju lite taffligt ut just nu... 
Rejält hål sparad för ny pion som ska beställas i helgen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar