söndag 17 november 2013

I grevens tid!

Det är väl snart ett halvår sedan jag åkte till Ljung och Guldsmedsgårdens plantskola för att titta på pioner. Visste att det skulle bli farligt... Tanken var senblommande rosa, vita och mörk rosa. Mmmmm så lätt att hålla sig till det... Not! Fanns ju så många vackra att man kunde bli tokigt!

Jag tog massor med bilder och en katalog och åkte hem...

För ett par månader sedan hade jag bestämt mig... Men det som bara skulle vara en förfrågan och jag tyckte egentligen blev för dyrt skickades i alla fall... Så när jag var som mest förkyld kom en låda med fem pioner och en sorts vallmo. 

Det var väl verkligen i grevens tid jag kom ut och grävde ner dem. Dyrgripen Fransyskan som jag egentligen tänkt vänta med kom ändå... Men så fin den är hoppas den blommar redan nästa år...

Men först ner i jorden blev Emma klehm jämte syrenen mot Maggan o Ulf. 





Nästa blev Kansas som hamnade i samma rabatt mellan Magnolian och thujan. 




Sedan blev det tre stycken mot gatan i västra hörnet av tomten. 

Närmast gatan hamnade Coranne d'or i mitten Fransyskan och i framkant Sarah Bernard



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar