söndag 5 oktober 2014

Vilken helg!

Igår skulle det regnat. Så jag bakade fröknäcke, granola bars, glutenfritt bröd och gjorde hallonmos. Solen sken in genom fönstren och jag tog en cykeltur med A i eftermiddagssolen. Inget regn. Idag lite mulet på morgonen men det lättade snart. Alla tre barnen på aktiviteter och maken borta. Själv hemma med trädgårdsbyxorna på! Fladdrade runt som en fjäril och gjorde än det ena här och än det andra här. 

Klippte rent jordgubbstunnan och satte sju små revor i kruka i rabattjorden. Tänker att de rotar sig och krukorna kanske jag kan bända loss i vårsolen och få fart på dem i växthuset. Gräver jag inte ned krukorna kommer de bergis torka eller frysa sönder. 

Klippte rent alla pioner och slängde tre kassar blad i soptunnan. 

Rev upp och rensade ogräs mest överallt. Spred ut allt som en salig röra på gräsmattan för att ge gräsklipparen något att tugga på. 

Plockade ned alla äpplen som fortfarande klarat sig undan fåglarna. 

Fick planterat rearosorna som stått och väntat ett par veckor. Undrar om de tar sig? Climbing iceberg längst in och Schneewittchen närmare kanten. Ser inte mycket ut för världen får jag säga. Kan det verkligen bli något eller är det 2*25:- i sjön(jorden)?! Bara kala grenar och rothärvor. Rejäl rotblöta fick de i alla fall. 





Fick äntligen grävt ned Aprikosträdet "Hargrand" där det ska vara. Måtte det trivas. 



Passade samtidigt på att vattna järnekarna som nu tagit sig riktigt fint, ligusterhäcken, kiwisarna och persikan. Rensade ur tagetesen ur krukorna på framsidan och grävde upp några maskrosor ur gräsmattan och höll igång gräsklipparen. 

Simsalabim så gick ett par timmar och det var dags att gå in... Men så skönt, njutit har jag gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar