söndag 16 november 2014

Att angöra en brygga... Eller nej anlägga en rabatt

Mildvädret håller i sig så igår grävde jag upp de överblommade höstsilveraxen och gråa jättehostan och flyttade till nya rabatten. Men just nu ser det inte mycket ut för världen. Kärleksörten står i bakkant och blommar tappert. Trots att de är både sneda och taniga efter att legat slängda i en klump uppgrävda 1 år (!). 



Det går ju inte ens att se hur jag planterat. Hostans slamsiga blad åkte ju inte med i flytten. Men de är satta framför kärleksörten. Höstsilveraxen bakom bänken som "stöd" i ryggen och sedan mindre grå hosta mellan höstsilveraxen, aprikosträdet och ligusterhäcken. Tror jag. Att det är de grå jag grävde upp. Bara genomskinliga slaijmiga blad svårt att se färgen. Men jag tror att jag grävde på rätt ställe. Ger sig nästa år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar