fredag 26 juni 2015

Spännande!

Köpte tre blåbärstrybuskar på Lillelaat i Estland. Vet inte ens om bären är goda?! Men jag har läst om dem. De sägs att de är goda, de är tidiga på säsongen och nyttiga. Naturligtvis hittade jag inte Anja som tydligen ska vara godast. Då velade jag runt och visste inte vad jag tog.... Snål var jag också och tog två som var pluttesmå. Varför gjorde jag det? De lite större var ju egentligen inte så dyra.

Men men nu har jag äntligen fått tummen ur och planterat dem. 

Åh tänk på den större av dem Altair. Är det bär på!


Den är nu planerad framför skenkamelian.


Ordentligt nätad så att inte skatorna hinner först med att smaka.


En av de mindre hamnade jämte syrenen. Hoppas att inte syrenen tar för mycket energi. Amur. 


Den tredje hamnade mellan de två andra lite i bakkant jämte skenkamelian. Altaij. Syns knappt bland akleja bladen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar