söndag 23 augusti 2015

Reafynd

Svårt att låta bli. Svårt att hålla sig till det jag hade tänkt och inget annat. 

Jag hade tänkt något nytt grönt tåligt utmed sista delen av bäcken. Torktåligt. I första hand grönt men gärna med vita blommor. Vitblommande sedum känns ändå som inom det jag tänkt. Tio spänn styck är det värt att prova. 




Men sen.... Kommer det där jag inte tänkt egentligen.... Precis bredvid står blå murklocka. Hhhmmm det är ju inte så mycket blått i övre delen av bäcken efter lungörten så då fick det bli två såna också. 



Sedan hade jag inte alls tänkt två stäppsalvior. De är jättefina och jag vill egentligen ha massor av stäppsalvia men de förbannade sniglarna äter ju upp rubb och stubb. Så det är ju ingen idé. Men jag kunde inte låta bli. Två stora fina exemplar på reabordet. 

Också övre delen av bäcken. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar