onsdag 17 augusti 2016

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Vindruvorna inne i växthuset växte alldeles för dåligt. Jag trodde det berodde på att de fick för lite näring och för stor konkurrens av murgrönan som satt bredvid som marktäckare. Så förra hösten rev jag bort all murgröna och de fick både näring och fet kompostjord. 

Men det har inte hjälpt. 


Einset ser helt död ut. Men det finns faktiskt några stackars blad i toppen. Men uj så ynkligt!

Den andra druvan är inte riktigt lika risig. Men jag saknar ordentlig årstillväxt. 


Druvor får jag men varför växer den inget?

Det är jättestor skillnad på de som står utomhus! Wallertindruvan har nog inte växt lika enormt iår som förra året. Men den har ändå växt rejält. Dessutom ger den massor med klasar trots att jag gallrat bort många. 



Lilla nyplanterade Rondo har växt mycket i år. 


Funderar på om det är ljus som saknas i växthuset? Jag kanske ska fundera på färre tomathinkar! Men det blir ju svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar