fredag 29 april 2011

Vad det kan bli av en pinne!


Av Catharina fick jag en fikon stickling förra våren. Eftersom den var lång tänkte jag uppstammat fikon. Det satt faktiskt ett litet kart i toppen och lite naivt trodde jag att jag skulle få ett fikon. Men nej det trillade av. Men den lilla pinnen, fick en 20 liters murar hink att breda ut sig i med fin jord. Oj oj, växte så det knakade så jag tog sekatören i slutet av sommaren och stympade det! Kortade helt enkelt in grenarna. Lite väl taskigt kanske. Dessutom trodde jag ett litet tag att jag skulle övervintra det i växthuset. Minus 20 någonting, neeej det här går inte.... Kom in i garaget efter någon månad. De stackars grenarna var helt förtorkade och de små små kartanlagen såg minst sagt eländiga ut. Så stod det hela vintern. Åkte ut i växthuset i mars igen i bubbelrummet som hölls frostfritt. Någon gren var död. Men nu!! Wow det kan nog bli något av de här karten... :-) Tack Catharina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar