måndag 2 maj 2011

Prima primulor

De är så söta och fina där de lyser i rabatterna nu när inte så mycket annat förutom lökarna kommit igång att blomma. Jag har grävt ned flera stycken som jag köpt i mataffärerna och haft inne på köksbordet. Varje gång de hamnat i rabatterna blir de alldeles sönderbrända, bruna och fula. Men ändå nästa år sticker de upp sina små fina blommor så tacksamt. Nu är det nästan så att jag väljer färg i butiken efter vad jag vill ha i rabatterna och inte vad jag vill ha inne på bordet....
Dessa små söta nästan alliumlika bollarna fanns vid huset och jag vet inte vad det är för sort.

 Dessa fanns också vid huset men är så söta, lite oansenliga på håll kanske.
Det här är Silver lace black som jag faktiskt lyckades dra upp från frö för ett par år sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar