onsdag 22 juni 2011

Rosa drömmar

Jag och rosa. Jag har alltid vägrat rosa. Tycker att jag försvinner, det är för gulligt och uddlöst. Men nu märker jag att det är mer och mer rosa runt mig. Mycket tack vare Alma såklart hon heter ju Pink! Men det är tacksamt att göra buketter av, med silvergrå blad. Just nu blommar dessa skönheter...
 Alunroten är egentligen mer röd än rosa, men så fin ihop med andra.
 Spansknäva svävar över andra blommor i en bukett.
 Pardisbusken är verkligen helt fantastisk när den blommar till midsommar varje år. Kanske inte i buketter, men själva busken är som en stor bukett.
Fantastiska pioner! Denna har jag fått av mormor som tagit den i sin mammas trädgård. Den doftar dessutom underbart! Vacker i bukett med outslagen kärleksört, ulleternell och gråbladig funkia. Det går så fort bara när den står i full sol. Jag vill hitta en skuggplats åt den också så jag har blommor längre tid. Plantan som jag fick för ett par år sedan är dessutom jättestor nu och behöver delas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar