onsdag 22 juni 2011

Vita färger och starka dofter

Tänk om man kunde spara doft på burk. Tänk att få öppna burken i sovrummet i november och återigen känna den ljuva kaprifoldoften! Nu har den precis blommat över, men varje år är jag lika glad över att den står precis utanför sovrumsfönstret. 
 Kaprifolen har jag fått av farfar. Den var i vägen vid dörren till stugan vid sjön. Tack :-)
 Som en semla eller kanske Sverigebakelse ser den här pionen ut fullt utslagen. Doften är helt beroende framkallande man bara måste köra ned näsan och känna doft och vattendroppar i näsan med risk att även en myra kryper in.... Tricket att flytta till skugga verkar funka. Plantorna jag ställde bakom växthuset har bara knoppar än så i år har jag blommor längre tid. Härligt.
Schersminen doftar flera meter mitt på dagen när det vindar. Tänk om ändå kvällarna kunde vara mer varma så man kunde sitta där ute nu när det mojnar. Men nej nu är det midsommarväder med 10 max 14 grader och regnskurar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar