måndag 29 augusti 2011

Jaha och var ska jag plantera den här?!

Violruta. Aldrig egentligen hört talas om eller tänkt på. Men nu stod den där och skulle planteras. Tyckte bladen motiverade inköp i somras. Ah de kan vara fina i buketter, var nog en tanke jag hade. Blomman var  egentligen inte anledningen. Men den blir ju stor såg jag så var skulle den få bo? Inga nya land! Till slut hittade jag en lucka mellan Filippa och den nya klätterrosen från Estland. Kanske för tätt och för mycket konkurrens. Det får vi se nästa år....
Nu är den i alla fall planterad men ser kanske mer ut som en lite stor Linnéa, skir med vackra blommor...

1 kommentar:

  1. Har kikat runt lie. Har också planterat en violruta. När jag hade planterat färdigt såg jag att det var en surjordsväxt! Får se om den tar sej i rosenrabatten! Hälsningar Christina

    SvaraRadera