söndag 20 maj 2012

Min bas

Kryddlandet var det egentliga startskottet för trädgården. Det är äldst och där finns mycket som jag använder. Jag har varit snål med näring och underhåll för kryddorna kräver ju så lite. Men i höstas hade jag lite dåligt samvete så jag öste på med en hel del kompost jord eller snarare kanske det var något lass ur varmbänken. Jag flyttade dessutom om lite grand eftersom jag planterade blåregn och vindruvor. Den franska dragonen verkade inte gilla flytten så den har inte kommit alls i vår. Om den överhuvudtaget försökte så har sniglarna nitiskt tagit kål på den. Sedan har pepparmyntan strypt curryörten jag hade och vinterkyndeln var för risig. Salvian var jag lite ledsen över. I höstas var den jättestor, den har stått och växt till sig i flera år. Sedan i vintras var det "någon" som frisserade den helt och hållet. Så nu i vår har jag trott att den var död. Var på väg att köpa ersättare på Liseberg förra helgen, men neeej nu kommer det små blad! Det finns hopp för den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar