söndag 20 maj 2012

Vita våningen vid bäcken

Jag började redan förra hösten med att ta bort en alldeles för stor höstaster och en stor del av höstfloxen. Sedan satte jag vita tulpanlökar, den vita förgätmigejen jag köpte i Estland och en julros och lite fler stora prästkragar. Nu gapade det fortfarande hål. Den vita lilla violen jag köpte i Mossebo tog sig inte, brudbrödet ville inte heller komma. Så nu var det dags att fixa till det sista. Så igår grävde jag ned vita liljor, vita allium, diverse vita lökar som krokus och pärlhyacinter samt en ros. Jag har funderat och vill ha länge. Letat efter Iceberg och Schneewittchen som ska vara så bra och tacksamma. Bara omöjliga att hitta! Så i fredags på Cramers blev det en The Dove eller La Paloma. Har ingen aning om den är bra eller inte, men nu är den planterad och får bevisa att den duger! Sedan flyttade jag upp brudbrödet som jag köpte 2010. Nu vill jag bara se att prästkragarna kommer också sedan är jag riktigt nöjd, det är så fint nu med förgätmigejen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar