söndag 30 juni 2013

Frisera ris

Jag hade tänkt klippa ur Rosenspireorna i år. Men ville vänta tills efter blomningen. Det gick inte de såg helt bedrövliga ut. Så nu tog jag tag i det. Urtrist faktiskt. Men nu är det gjort och fint blev det. Tunt och rangligt med de stackars grenar som blev kvar men de ska väl få muskler och växa till sig nu när de får chansen...

Borta vit röd silvriga rabatten blir jag fundersam. Ska Rosenspirean alls få stå kvar? Den fick ju en plats för över tio (!?) år sedan när totala makeovern gjordes efter omdräneringen mest för att vi hade buskarna och inte visste vad vi skulle sätta istället. 

Nu vill jag nog hellre ha en idegran i det här hörnet. När den fina rödbladiga japanska lönnen har gått i graven :( den klarade inte flytten jag fick med för lite rötter. Det har blivit ett för stort tomt håll mot gatan. Jag vill ha vägg och insynsskydd året runt. Jag fyllde ut genom att dela Rosenflockeln och den ger ju insynsskydd om ett par veckor så det heter duga. Men inte året runt. Det får nog bli en början till en vintergrön idegranshäck...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar