måndag 1 juli 2013

Finn fem fel...

...eller gissa likheter?! Dessa kommer allihop från olika plantor i trädgården. Fem av dem vet jag kommer från samma trädgård. Mormors. Så plättlätt att de är av samma sort. Men en av dem köpte jag på Nordiska Trädgårdar för två år sedan under namnet Dr Alexander Fleming och mörk rosa. Skulle inte tro det -mörk rosa njaeee. Kanske är det så att jag för trettio spänn hos en holländsk storförsäljare snarare hittade namnet på mormors pion? För de doftar likadant allihop också. Gott. 
De bleknar allihop till nära vitt i mitten... 

Sedan har vi nästa vita vita och tja likadant vita. Köpt för drygt tio år sedan. Minns bara att namnet var långt och tjusigt. Blommar mycket och doftar gott!

Sedan har vi den röda bondpionen en bit har jag fått av Nilla och en bit av grannen Maggan. Sedan flera veckor överblommad. 

På Nordiska Trädgårdar köpte jag också Nippon Beauty och Philippe Rivoire. Nippon vägrar blomma och Philippe är vit :(

Nej dags att skicka en beställning till Guldsmedsgården. Senblommande ja tack och gärna andra färger än vitt och ljus rosa...

Ljus rosa kan jag lätt dela med mig av... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar