lördag 30 april 2011

Överlevare

Jag gjorde verkligen allt fel. Lät den stå hela förra sommaren i en kruka och sedan till hösten när den haft en ordentlig tillväxt tog jag upp den ur krukan, störde rötterna och planterade på friland. Max någon vecka att rota sig på plats innan vargavintern satte in. För kallt har det ju varit och länge. Jag lade nät runt hela kronan för att inte rådjuren eller älg skulle ha kalas. Men istället blev det tunga lass av snö som tyngde ned och gjorde det snett och vint. Nu i våras fick jag lite dåligt samvete och tittade. Såg helt död ut. Gav den ett fiberduksöverdrag och hoppades.... Idag tog vi av det och hittade en blomma!
Persika, Frost verkar vara en tuffing. En hel del av grenarna är torra och döda, men det är helt klart liv i trädet. Eftersom jag måste haft hjärnsläpp när jag pekade ut vart gropen skulle vara i höstas, måste det flyttas igen. Ska fixa det nu i vår. Sedan ska det vattnas och få rotas i fred till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar